Gaming in Turkey ve Espor Ajansı Kurucusu Ozan Aydemir, 2019 yılında Türkiye’deki oyuncu sayısının 2 milyon artış göstererek 32 milyona çıktığını ve oyun sektörü büyüklüğünün de 830 milyon dolar civarında olduğunu açıkladı.
Rapora bu linkten ulaşabilirsiniz.
Yapılan yeni girişimler, mobil oyun türlerinin popülerliği, e-spor etkinlikleri ve e-spor yatırımları ile oyun sektöründe her geçen gün kendini bir adım öne taşıyan Türkiye, bu alanda büyümeye devam ediyor. Özellikle MOBA, strateji, FPS ve gündelik mobil oyun türlerinin popülerliği de her geçen gün artmakta.
PC oyunlarının gelişiminin devam etmesi, e-spor etkinlikleri ve e-spor yatırımlarının büyümesi ülkemizdeki oyun sektörünün büyümesine de yardımcı oluyor. Globalde ulaşılan oyun sektörünün toplam cirosunun 150 milyar doların üzerinde olduğuna dikkat çeken Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Ozan Aydemir, 2018 yılında ise toplam cironun 138 milyar dolar civarında olduğunu da paylaştı.
Paylaşılan bilgilere göre 2018 yılında 30 milyon olan ülkemizdeki oyuncu sayısı 2019 yılında 32 milyona çıktı. 2019 yılında elde edilen toplam oyun hasılatı ise 830 milyon dolar oldu. Ülkemizde internet kullanıcılarının 2019 yılında 63,2 milyona çıkmasıyla birlikte 2020 yılında bu rakamın 1 milyar doları bulması da bekleniyor.
Aynı zamanda dünya gelir sıralamasında Türkiye’nin 18’inci sıradaki yerini koruduğunu da ekleyelim. 2019 raporuna göre PUBG Mobile oyunu lider konumda yer alıyor. 2019 yılının Battle Royale, FPS ve MOBA oyunlarının yılı olduğunu da ekleyelim. PUBG Mobile Türkiye’ye damga vurarak en çok oynanan, en çok indirilen ve en çok para harcanan oyun oldu.
Yaş gruplarına bakıldığında ise Türkiye’de en çok oyun oynayan kesim yüzde 35 ile 25-35 yaş arasındakiler olurken bu yaş grubunu yüzde 28,6 ile 35-44 yaş, yüzde 21,9 ile ise 18-24 ya grubu takip ediyor. Ülkemizde kadınların yüzde 42,8’i oyun oynarken erkeklerde bu oran yüzde 57,2.
Oyun türlerine göre Türkiye’de 2019 yılında en çok oynanan mobil oyunlar yüzde 40 ile gündelik/puzzle, yüzde 30 kelime, yüzde 29 aksiyon-macera, yüzde 24 strateji, yüzde 21 yarış, yüzde 20 kart, yüzde 19 spor, yüzde 18 simülasyon, yüzde 14 müzik ve yüzde 12 oranında atari-retro olarak sıralanıyor.
Kadınlar daha çok mobil oyun oynamayı tercih ederek puzzle ve kelime oyunlarına ilgi gösteriyorlar. En çok Kelime Gezmece, Kelimelik, Sudoku ve Candy Crush tercih edilenler arasında yer alıyor. Son yıllarda oyun sektöründe pazar payı, e-spor ve mobil oyunların trend olması ile birlikte 2019 yılında oyun sektörünün hacmi yükseldi. Lisanslı kadın e-spor oyuncu sayısı 131, erkek sporcu sayısı ilse 1384 olmak üzere toplam lisanslı e-sporcu sayısı 1515 kişi oldu. 2018 yılında 30 olan lisanslı kulüp sayısı ise 2019 yılında 85 oldu.
Sayılarla Türkiye oyun sektörü pazarı
- 2019 yılında yapılan araştırmaya göre (Newzoo- 2019 Free Global Game Market Report) Ortadoğu toplam oyun pazarı cirosu 4.8 milyar dolar, Türkiye’de ise toplam oyun pazarı cirosunun 830 milyon dolar oldu.
- 2018 yılında internet kullanıcıları 59 milyon 360 bin iken nüfusun yüzde 72’si internete bağlıydı. 2019 yılında internet kullanıcıları 63 milyon 200 bine yükselirken nüfusun internete bağlı kısmı yüzde 75.3’e yükseldi.
- 2018 yılında aktif sosyal medya kullanıcılarının sayısı 52 milyon iken 2019 yılında 53 milyon 700 bine yükseldi.
- 2018 yılında mobil kullanıcıların sayısı 76 milyon 340 bin iken 2019 yılında ise 5 milyon 660 bin artış göstererek 82 milyona yükselmiştir.
- Akıllı telefon kullanıcılarının sayısı 2018 yılında 50 milyon iken bu rakam 2019 yılında 55 milyona yükselmiştir.
- 2018 yılında ayda 7.5 milyon oyuncu internet kafeleri ziyaret ederken 2019 yılında ayda ortalama 8.5 milyon oyuncu (Günde 325 bin oyuncu) internet kafeleri ziyaret etti.
- Rapora göre Türkiye cep telefonundan mobil oyun oynamada pek çok ülkeyi geride bıraktı. Telefonda günde en az 1 kere oyun oynayanların oranı yüzde 49.
- Türkiye’de yaş grubuna göre en çok oyun oynayan kesim yüzde 35’le 25-34 yaş arasındakiler olurken, yüzde 28.6 ile 35-44 yaş, yüzde 21.8 ile 18-24 yaş grubu takip etti.
- Ülkemizde, kadınların yüzde 42.8’i oyun oynarken, erkeklerde bu oran yüzde 57,2 oldu.