Naturansa, geliştirdiği biyoteknolojik yöntem ile tüketiciye henüz ulaşmamış günlük sebze ve meyve atıklarının kullanılması ile yenilebilir protein kaynağı üreten önemli bir yerli biotech girişimi.

Esra Serbes tarafından kurulan Naturansa, günümüz problemlerinden olan gıda atıklarının yeniden besin zincirine kazandırılamaması ve varolan protein kaynağı üretim yöntemlerinin sürdürülebilir, efektif ve sağlıklı olmamasından kaynaklı problemlere çözüm üretmek amacıyla 2018 yılında kurulmuştur.

Girişimin kurucusu Esra Serbes yaptığı açıklamada şunlara değindi: “İki yıl süren Ar-Ge çalışmalarının ardından ilk olarak pet sektörünü hedefleyerek ürünlerimizi piyasaya sürdük. Aslına baktığınızda hem biz hem hayvanların kullandıkları protein kaynakları aynı ve aynı problemler her iki sektörde de var. Pet hayvan yemi 70 milyar dolar büyüklüğünde ve bunun 30 milyar dolarını Amerika Birleşik Devletleri oluşturuyor. Gerek pazar büyüklüğü gerekse de girişimcilik ekosistemi göz önünde bulundurulduğunda, aslında başından beri hedefimiz Amerika pazarına açılmaktı. Haziran ayından itibaren Silikon Vadisi’nde Draper ailesinin 3. jenerasyon yatırımcısı ve Tesla, Skype gibi şirketlerin de yatırımcısı olan Tim Draper’in liderliğinde yürütülen Draper Üniversitesi’nin girişimcilik programına katıldık. Programın sonunda yatırım teklifi alarak, ilk çekirdek yatırım turumuzu Draper University Ventures ile kapattık.

Bu sayede üretim kapasitemizi arttırarak Amerika pazarına açılacağız. Aynı zamanda yeni Ar-Ge çalışmalarımız ile de ilk insan gıdası pazarına yönelik protein içeriği daha da arttırılmış olan prototiplerimizi geliştirmeye başladık. Mevcut ürünlerimizde etin yaklaşık 2 katı protein, 100 katı kalsiyum ve 4 katı fosfor var. Fakat hedefimiz, klasik bir besin, özellikle de protein içeriği bir ürün çıkarmak değil, burada da mevcut problemlere çözüm getirecek ürünler geliştirmek. Geleneksel protein kaynaklarına alerjisi olanlara, böbrek ve kanser hastaları gibi diğer ürünleri sindiremeyen hastalara ve bir de sporculara yönelik gıdalar üretmeyi hedefliyoruz. Kişiye özel besin içeriklerinin hazırlanmasının, farklılaşmanın önemli olduğuna inanıyoruz.” dedi.