İş yazılım araçları üreten Freshworks, H Serisi yatırım turunda 150 milyon dolar yatırım aldı. Şirket, Sequoia Capital, CapitalG (eski adıyla Google Capital) ve Accel‘den aldığı yeni yatırımla değerlemesini 3,5 milyar dolara çıkardı. Crunchbase verilerine göre şirketin bugüne kadar 400 milyon dolara yakın yatırım aldığını söyleyebiliriz.
Freshworks, müşterilere bir dizi entegre iş aracı sağlamak için bir SaaS platformu kuruyor. Şirketin CEO’su ve kurucu ortağı Girish Mathrubootham, platformun devamı için Ar-Ge’ye bu paranın bir kısmını harcayacaklarını belirtiyor. Bu amaçla Freshworks, aynı zamanda tüm araçlarının üzerinden geçen “Customer-for-Life Cloud” adında yeni bir birleşik veri platformunu duyurdu. Yeni ürün, bir işletmenin müşterisinin tüm döngüsünü görmesine ve bu bilgilere daha kısa yoldan erişmesine olanak sağlıyor.
Mathrubootham bir halka arz konusunda henüz bir adım atmadıklarını belirtse de bir CFO’yu işe alma sürecinde olduklarını ve bir gün halka açık bir şirket olmalarını dört gözle beklediklerini söylüyor. Kesin bir zaman çizelgesine sahip olmadıklarını ve halka açılacakları zamanı doğru seçmeleri gerektiğini de sözlerine ekliyor. Bunlara ek olarak, iyi edinim hedefleri aramaya devam edeceklerini ve bu paranın bankada olmasının doğru fırsat ortaya çıkması durumunda şirketin ürün setindeki boşlukları doldurmasına yardımcı olacağını belirtti.
2010 yılında hayata geçirilen Freshworks’ün, bu yeni yatırıma ayak uyduracak olan yaklaşık 2 bin 500 çalışanı bulunuyor. Dünya çapında 250 bin müşteriye sahip olan şirketin yaklaşık 40 bin ödeme yapan müşterisi bulunuyor. Bu müşteriler arasında Bridgestone, Honda, Hugo Boss, Toshiba ve Cisco yer alıyor.