Kodlama kullanmadan web uygulamalarının kolayca test edilmesini sağlayan Autify, Global Brain, Salesforce Ventures ve Archetype Ventures’dan 2.5 milyon dolar tohum yatırımı aldı. Yatırım turuna birkaç melek yatırımcının da katılım gösterdiğini belirtelim.
Yakın zamanda Alchemist hızlandırma programından mezun olan merkez ofisinin bir kısmını ABD’ye taşıdı. Ryo Chikazawa ve Sam Yamashita tarafından kurulan girişimin bir diğer ofisi ise Japonya’da yer alıyor.
2016 yılında kurulan Autify, bir Chrome eklentisi üzerinde uygulama etkileşimlerini kaydederek yazılımcı ekiplerin testler oluşturabilmesini sağlıyor. Sonrasında ise Autify, bu testleri çeşitli tarayıcı ve mobil cihazlarda otomatik olarak uygulamaya başlıyor. Böylece uygulamanın tasarımında yapılan değişiklikler nedeniyle kolayca bozulan ve kısa bir süre içinde başarısız olmaya başlayan bu testler, Autify sayesinde sorunsuz bir şekilde otomatik olarak yürütülebiliyor.
Test süreçlerindeki problemlere takılmamak adına makine öğrenmesi kullanan Autify, bir düğmenin sayfada yeri değiştirilse dahi onun aynı düğme olduğunu biliyor. Kullanıcılar macOS ve Windows işletim sistemlerinde çalıştırılan IE, Edge, Chrome ve Firefox tarayıcılarında uygulamalarını test edebiliyor. Bunun yanı sıra uygulamaların, birçok farklı iOS ve Android cihaz üzerinde de test edilebildiğini belirtelim.
Autify’ı oluştururken kendi deneyimlerinden yola çıktığını belirten Girişimin CEO’su Ryo Chikazawa, birçok işletmenin testlerin yazılması için otomasyon mühendislerini işe almakta güçlük çektiğini dile getiriyor. Autify sayesinde yazılım geliştiricilerin yanı sıra herhangi teknik bilgiye sahip olmayan kullanıcılar da uygulamalarını test edebiliyor.
SpotQA gibi rakiplerin yer aldığı pazarda Chikazawa, Autify’ın yazılım geliştiricilere değil işletmelere odaklanarak farklı bir hedef kitleye hitap ettiğini belirtiyor. Autify, rakiplerinden farklı olarak çapraz tarayıcı testi özelliğine de sahip. Mart ayında Beta sürümünü yayına alan şirket, yüze yakın firmaya hizmet veriyor.