Son olarak bu yılın başında Goldman Sachs ve Wamda Capital’dan yatırım alan yerli e-ticaret girişimi Modanisa, önemli bir ortak daha aldı. Avrupa Yatırım ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile yatırım anlaşması imzalayan girişim, yatırımla birlikte yurt dışında büyüme hedefini hızlandıracak.
Dünyanın farklı ülkelerinden her yıl 150 milyon ziyaretçi çekmeyi başaran bir e-ticaret sitesi olan Modanisa, hazır giyim alanında da son üç yıldır e-ihracat şampiyonluğunu elinde bulunduruyordu. Yüzlerce üretici ve tasarımcıyı dünyaya açan Modanisa, toplam 130 farklı ülkeye gönderim yapıyor. Son yatırımlarıyla birlikte Avrupa ve Orta Doğu’da da lojistik merkezler kurmayı hedefleyen Modanisa, bu yatırımla birlikte Avrupa’da da daha güçlü bir hale gelecek.
Bildiğiniz üzere EBRD, Türkiye’ye yatırım yapan ve adını daha önce sıkça duyduğumuz yatırım bankalarından. Geçmişte aralarında Evim.net, Trendyol, Onedio gibi girişimlerin de bulunduğu pek çok projeye yatırım yapan EBRD için Türkiye çok önemli bir ülke konumunda. Çünkü mevcut portföy büyüklüğü ile EBRD’nin yatırım yaptığı 38 ekonomi arasında birinci sırada Türkiye yer alıyor.
EBRD’nin yaptığı yatırım miktarı resmi olarak açıklanmazken, Modanisa’nın Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Türe, “Bu yatırım bizim için çok önemli. Zira, Modanisa’nın hazır giyim sektöründe girişimciliğe verdiği destek ile kadınların sosyal ve ekonomik hayattaki pozitif etkilerini güçlendirme misyonu, bankanın yatırım misyonu ile çok iyi örtüşüyor. Yeni yatırımla bir yandan e-ticaret ve lojistik altyapımızı güçlendirirken diğer yandan Türkiye’den daha fazla üretici ve markayı dünya ile buluşturma imkanına kavuşacağız. Bununla birlikte işimizin odağında yer alan kadınlar için yeni sosyal projelere de imza atacağız” dedi.