Gençleri her zaman hayatlarını dolu dolu yaşamaya ve potansiyellerini gerçekleştirmeye teşvik eden atıştırmalık sektörünün lider markası DoritosFacebook ve Fongogo ile birlikte yepyeni bir projeyi hayata geçiriyor.

10 Mart 2020’ye kadar başvurun

#bicesaret mesajıyla sosyal medyada başlatılan ve Fongogo kitlesel fonlama platformunun işbirliği ile yürütülen yeni projede, hayallerini gerçekleştirmek isteyenlerin hazırladıkları projelerine kitlesel fonlama yoluyla kaynak yaratılması destekleniyor. Projelerin tanıtımı için Doritos milyonluk medya bütçesi ayırdı. Bu destekten yararlanmak isteyen proje sahiplerinin 10 Mart 2020’ye kadar bu bağlantıdan başvurularını yapmaları gerekiyor.

Birçok ülkede yaygın olarak uygulanan, Türkiye’de de gelişmekte olan Kitlesel Fonlama İngilizcedeki “crowdfunding” kelimesinin Türkçe karşılığı olarak türetildi. Kitlesel fonlama sisteminde bir ürün, organizasyon ya da proje dijital platformlar aracılığı ile tanıtılıyor ve gerçekleştirilmesi için gerekli fon doğrudan bu platformlar üzerinden bireylerden ve kurumlardan temin ediliyor.

Güçlü tanıtım desteği

Gençleri anı ve hayatı cesurca yaşamaya, hayallerini gerçekleştirmeye davet eden Doritos yeni kampanyasıyla bu yönde önemli bir adım atıyor. Sosyal medyada #bicesaret platformu ile gerçekleştirilen kampanya çerçevesinde Çevre, Dans, Eğitim, Kültür & Sanat, Film, Müzik, Spor, Tasarım & Mimari, Teknoloji ve Turizm konularında hazırlanan projelerin tanıtımı Doritos tarafından desteklenecek.

Bu alanlardaki projeler için fongogo kitlesel fonlama web platformunda oluşturulan Doritos #bicesaret sekmesine başvuru yapılıyor. Başvuruda bulunan projeler Doritos’un medya gücüyle milyonlarca kişiye tanıtılacak. Instagram ve Facebook üzerinden projelerin reklam ve tanıtımları yapılacak.

Kitlesel fonlama: 21’inci yüzyılın proje finansman yöntemi

Bir ürün, organizasyon ya da projenin dijital platformlar aracılığı ile tanıtılması ve gerekli kaynakların bu platformlar üzerinden bireylerden ve kurumlardan temin edilmesi anlamına gelen kitlesel fonlama dünyanın birçok ülkesinde yaygın bir şekilde kullanılıyor. Bu yöntemin en fazla kullanıldığı Çin’de 2017 yılında kitlesel fonlama işlemlerinin toplam değerinin 357 milyar ABD dolarına ulaştı. Geçen yıl tüm dünyada yaklaşık 6,5 milyon proje için kitlesel fonlama kampanyası yapıldı ve bu yöntemle yaratılan fonlarda %33,7 artış oldu.

Türkiye’de ise kitlesel fonlama yeni gelişmekte olan bir alanı oluşturuyor. Bununla ilgili hisse bazlı tarafta yapılan işlem hacminin değer itibarıyla 2020 yılsonunda 3 milyon ABD doları olması bekleniyor.

Kitlesel fonlama ödül veya bağış bazında olduğu gibi yeni kurulan şirketler için hisse bazlı olarak da yapılıyor. Ancak hisse bazlı kitlesel fonlamayla ilgili olarak Türkiye’de henüz yasa bulunmuyor. Bağış bazlı projeler için ise Sivil Toplum Kuruluşu olmak ve ilgili bağış toplama izinlerine sahip olmak gerekiyor.

Kampanya yayına alındıktan sonra proje sahipleri projelerini genel olarak sadece kendi çevreleri ve networkleri ile paylaşıyorlar. Zaten paraya ihtiyaçları olduğu için pazarlama/tanıtım bütçeleri harcayıp ek bir trafik kazanamıyorlar. Ancak bu programda Doritos ve Facebook’un tanıtım destekleriyle milyonlarca insana ulaşacaklar.

Proje kapsamında 7 kıtaya giderek fotoğraflayan en genç Türk ünvanlı Barkın Özdemir ve Türkiye’den çıkan sayılı kadın orkestra şeflerinden biri olan Nisan AK, ilham veren hikayeleri ile toplumu #bicesaret projesine katılmaya davet eden videolar hazırlandı. Projenin ikinci ayağında ise fongogo.com’a yapılan başvuruların Instagram ve Facebook’ta tanıtımlarının yapılması ile milyonlara duyurulması yer alıyor. fongogo tarafından onay verilen ve sisteme dahil olan projelere yapılacak fonlama ile toplanan para 10 gün içinde proje sahibine transfer edilecek.