Online olarak taze et ve deniz ürünleri satan Bangalore merkezli LiciousVertex Growth Fund‘ın liderliği üstlendiği E Serisi yatırım turunda 30 milyon dolar yatırım aldı. Yatırım turuna katılan diğer isimler 3one4 Capital, Bertelsmann India Investments, Vertex Ventures Southeast Asia and India ve Sistema Asia Fund oldu. Girişim yeni yatırımla birlikte aldığı toplam yatırım miktarını 94,5 milyon dolara çıkardı.

Licious, Hindistan’daki yedi şehirde et ve deniz ürünleri satan bir e-ticaret platformu olarak faaliyet gösteriyor. Girişim, herhangi bir envanter stoklamıyor, bu yüzden ürünleri aynı gün veya bir sonraki günde işliyor ve sevk ediyor. Platformda her gün 17 binden fazla sipariş işleniyor.

2000’den fazla çalışanı olan Licious’un, yiyecek tedarik işlerini ve üretimini kontrol etmek için kendi tedarik zinciri ağını kurduğu belirtiliyor. Licious yöneticileri, girişimin yıldan yıla yüzde 300 oranında büyüdüğünü ve 2023 yılına kadar yıllık 140 milyon dolar gelir elde etmeyi hedeflediğini belirtiyor. Girişim aldığı yeni yatırımı, daha fazla şehirde faaliyet göstermek için kullanacağını açıklıyor.

Licious, Hindistan’da, 10 şehirde 650 binden fazla müşteriyi bir araya getiren Bangalore merkezli FreshToHome ile rekabet ediyor. FreshToHome yeni bir finansman turunda 20 milyon dolar topladığında girişim ​​günde 14 bin sipariş alıyordu. Licious kurucu ortağı Vivek Gupta, Hindistan et ve deniz ürünleri endüstrisinin büyük çoğunluğunun örgütsüz kaldığını ve bunun da büyük bir fırsat yarattığını belirtiyor. Zira endüstri tahminlerine göre Hindistan’ın soğuk ürün tedarik pazarının önümüzdeki beş yıl içinde 37 milyar dolar civarına ulaşacağı tahmin ediliyor.