AdColony ve Nielsen Sports’un gerçekleştirdiği  “Mobil Oyun Araştırması” bugün AdColony’nin düzenlediği bir basın toplantısında açıklandı. 2017 yılından sonra 2019 yılında yenisi gerçekleştirilen araştırma, Türkiye’deki mobil oyun oynama alışkanlıklarına ve mobil oyun ekosistemine dair öne çıkan verileri içeriyor.

Kullanıcıların yüzde 74’ü can kazanmak için reklam izlemeyi tercih ediyor

Oyun esnasında ekstra can kazanmak veya hız kesmeden oyuna devam edebilmek için kullanıcıların karşılarına çıkan reklamı izlemeleri gerektiğini hatırlatalım. Mobil Oyun Araştırması bulgularına göre  sanılanın aksine, kullanıcıların yüzde 74’ü bu reklamları kendi istekleri ile izlediklerini dile getiriyor.

Raporda yer alan bir diğer şaşırtıcı bilgi ise reklamların kullanıcılar tarafından ilgi çekici bulunmasındaki artış. 2017 yılında kullanıcıların sadece yüzde 22’si mobil reklamların ilgilerini çektiğini belirtirken, 2019 yılındaki araştırmaya göre mobil oyuncuların yüzde 64’ü bu reklamları ilgi çekici bulduğunu ifade ediyor.

Bu arada mobil oyuncuların karşısına çıkan reklamların aynı zamanda onları çeşitli aksiyonlar almaya da teşvik ettiğini de belirtelim. Araştırma kapsamında katılımcıların yüzde 57’si merak edip reklama tıklarken, yüzde 34’ü reklamda gördükleri ürün ile ilgili internette araştırma yapıyor. Aynı şekilde katılımcıların yüzde 8’i ilgili ürün veya hizmeti internetten ya da mağazadan satın alırken, yüzde 12’si ise bu ürün veya hizmetten arkadaşına bahsediyor.

Bu rakamlara baktığımızda, markalar için kullanıcılara her anlarında ulaşabilme imkanı sunan mobil oyun reklamlarının değerli olduğunu söylemek mümkün.

Mobil kullanıcıların yüzde 94’ü haftada en az bir kez mobilde oyun oynuyor

Araştırma sonuçları, mobil oyunların hayatımızda her geçen gün daha fazla yer aldığını gösteriyor. 2017 yılında yapılan araştırmada mobil oyuncuların yüzde 79’u haftada bir kere veya daha fazla oyun oynarken, 2019’da yapılan araştırmada bu oranın yüzde 94’e çıktığı görülüyor.

Bu arada telefonlarında 1 ile 3 arasında oyun bulunduranların oranı yüzde 53’ten yüzde 66’ya çıktığını da ekleyelim.

Mobil oyuncular yer, zaman ve mekan ayırımı yapmıyor

Mobil oyuncuların kendilerine ayırdıkları bu oyun zamanı, 2017’de oyuncuların yüzde 44’ü için, 2019’da ise oyuncuların yüzde 61’i için 0- 30 dakikalık bir dinlenme molası olarak karşımıza çıkıyor.

Son 3 ay içerisinde mobil oyun oynayan kişilerin görüşmeci olarak seçildiği araştırmada, katılımcıların yüzde 94’ü her hafta, her iki oyuncudan biri ise “her gün” mobil oyun oynadığını belirtti.

Mobil oyuncuların büyük çoğunluğu evinde oyun oynamayı tercih ediyor. 2017 yılında da olduğu gibi kullanıcılar en çok akşam saatilerinde mobil oyun oynuyor.

2019 yılındaki araştırma ise kullanıcıların yüzde 49’unun 20.00-23.00 saat diliminde yani prime time’da TV karşısında geçirdikleri dinlenme zamanlarını mobil oyunlar ile taçlandırdığını gösteriyor.

Kullanıcıların yüzde 45’i toplu taşımada yolculuk ederken, yüzde 22’si bir kafede arkadaşını beklerken, hatta yüzde 27’si ofiste işlere biraz ara verip kafa dağıtmak ve yeniden odaklanmak için mobil oyun oynamayı tercih ediyor.

 

Araştırma kapsamında günde ortalama oyun oynama süresi ise 35 dakika olarak öne çıkıyor. Kullanıcıların mobil oyunların sağladığı küçük heyecanlar ve yaşattıkları başarı hazlarının, beraberinde mutluluk ve rahatlama getirdiğini söylediğini de ekleyelim.

AdColony EMEA & LATAM Genel Müdürü Volkan Biçer konu ile ilgili yaptığı açıklamada şu ifadeler yer verdi:

Bu sene Nielsen Partnerliğinde ikincisini gerçekleştirdiğimiz Türkiye’de Mobil Oyuncular araştırmamızın sonuçları bizi şaşırtacak nitelikte. Klasikleşmiş algının dışında gençlerden, annelere, iş adamlarından üniversite öğrencilerine her yaştan ve kitleden kullanıcıyı dünyasına çeken mobil oyunlar, markalara kullanıcılara ulaşabilecekleri farklı bir alan daha tanımış oluyor.

Araştırma sonuçları benimsediğimiz reklam modelimizi doğrular nitelikte. Kullanıcılar artık onlara hiçbir aksi şans tanınmadan dayatılan reklamlar yerine kontrolün onlara verildiği kullanıcı dostu reklam modellerini tercih etmeye başladılar. Kullanıcıların reklam görmekten sıkıldığı bu dünyada dijitalde bir dönüşüm sürecinde olan reklamlar kullanıcılarının karşılarına farklı şekillerde ve boyutlarda çıkacaklar. Gönüllü reklam izleme verileri de bunları doğrular nitelikte.

Yaş gruplarına göre mobil oynama oranına baktığımızda 18-24 yaş aralığındaki kullanıcıların yüzde 25’inin, yüzde  25-34 yaş aralığındaki kullanıcılarının 26’sının, 35-44 yaş aralığındaki kullanıcıların yüzde 16’sının ise ve 45 yaş ve üzeri kullanıcıların yüzde 16’sının mobil oyun oynadığını görüyoruz.

Bu araştırmanın ışığında mobil oyunların artık sadece sadece çocuklar ve gençler tarafından değil, 20’lerden 50’lere kadar her jenerasyondan kullanıcının da ilgi alanına girdiğini söyleyebiliriz.

Araştırma metodolojisi

Araştırmanın sonuçlarının yanı sıra metodolojisini de paylaşmakta fayda var. Adcolony ve Nielsen işbirlği ile gerçekleştirilen ”Mobil Oyuncular Araştırması” kapsamında İstanbul, Ankara, İzmir’de yaşayan, 3 ayda bir ve daha sık mobil oyun oynayan 15-55 yaş arası mobil oyuncular ile cawi yöntem kullanılarak görüşüldüğünü belirtelim. Örneklem ve verilerin, nuts 1 illerinde ABC1C2 ses grubu ile gerçekleşen Sports Guide penetrasyon çalışmasından alınan mobil oyuncu kotaları ışığında derlendiğini de ekleyelim.